fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Infozuil plaatst schermen mét zonnepanelen in dynamisch Nieuwegein

Na onder andere de regio’s Woerden en Vijfheerenlanden, heeft Infozuil Nederland in het Groene Hart nu ook Nieuwegein veroverd. Sinds begin februari zijn er op vier plekken in de stad schermen te vinden van het Woerdense bedrijf van Dirk en Ingrid Slager.

Op drie belangrijke verbindingswegen van de snelwegen A12, A27 en A2 (Weg naar de Poort, A.C. Verhoefweg en Weg naar de Binnenvaart) kom je sinds kort dubbelzijdige ledschermen van Infozuil tegen. Daarnaast staat er nog een enkelzijdig scherm op de Zuidstedeweg. ‘Het zijn absoluut mooie plekken in Nieuwegein, waar dagelijks veel verkeer passeert. We zijn dan ook heel blij met deze toevoeging’, vertellen Dirk en Ingrid enthousiast.

Zonnepanelen

Infozuil won een aanbesteding van de gemeente, wat hen een contract van tien jaar voor het plaatsen van ledschermen van zeven vierkante meter opleverde. ‘De vergunning van de huidige partij liep af en bovendien waren de schermen die er stonden gedateerd en voldeed de kwaliteit ervan niet meer. Daarom ging de gemeente op zoek naar een nieuwe leverancier. Voor ons was het ook wel een uitdaging, hoor. We hebben al diverse aanbestedingen achter de rug,  maar nog niet eerder zo groot als deze.’ 

Uitdaging of niet, de gemeente koos uiteindelijk voor Infozuil. ‘We denken dat vooral ons plan van aanpak de doorslag gaf, in combinatie met onze flexibiliteit’, aldus Ingrid. ‘We zitten al op veel plekken in de regio en zijn letterlijk dichtbij met ons kantoor. We ontwikkelen, engineeren, bouwen en plaatsen alles zelf en kunnen snel schakelen als dat nodig is. Ons servicelevel is hoog; is er een storing dan zijn we snel ter plaatse, om gelijk actie ondernemen en de storing te verhelpen.’

‘En wat de gemeente ook wel aansprak’, vult Dirk aan, ‘was dat onze zuilen zijn voorzien van zonnepanelen. Nieuwegein zet heel erg in op verduurzaming, en hoewel de schermen niet volledig kunnen draaien op zonne-energie, draagt het natuurlijk wel bij aan het verlagen van het energieverbruik. Nieuwegein heeft de primeur van deze zuilen met zonnepanelen.’

‘Het sprak de gemeente aan dat onze schermen voorzien
zijn van zonnepanelen’

Lokale betrokkenheid

Op de schermen worden gemeenteboodschappen afgewisseld met commerciële advertenties van diverse (lokale) ondernemers. Dat is ook precies de kracht van Infozuil: lokale aanwezigheid en betrokkenheid. ‘Wij willen echt in de haarvaten van een gemeente zitten. Daarom hebben we ook per gebied een accountmanager, die de plaats en de bijbehorende ondernemers goed kent. We werken voornamelijk met kortlopende en flexibele contracten, waardoor niet alleen grote bedrijven, maar ook de kleine ondernemer om de hoek een boodschap erop kan zetten. Heeft de slager bijvoorbeeld een mooie aanbieding? Dan kan hij twee weken op het scherm staan. Je krijgt dan ook veel meer dynamiek op zo’n scherm en de afwisseling vergroot de attentiewaarde.’

Dirk en Ingrid hebben Nieuwegein de afgelopen tijd steeds beter leren kennen. ‘Wij zijn ondernemers uit het Groene Hart en dus echt wel bekend met Nieuwegein en omgeving, maar door onze samenwerking hebben we pas echt gezien hoe veelzijdig de gemeente is en vooral hoezeer ze aan het vernieuwen zijn. Als je ziet wat ze allemaal met Cityplaza hebben gedaan, dat ziet er totaal anders uit. Er wordt ook veel gebouwd en uitgebreid, er gebeurt enorm veel!’

Verdere uitbreiding

Nieuwegein is de twintigste gemeente waar Infozuil inmiddels schermen heeft staan, en daar blijft het hoe dan ook niet bij. Dirk: ‘Begin april zijn er drie schermen in Leerdam gekomen en later dit jaar komt er nog een scherm in Lexmond. Ook gaan we drie schermen plaatsen in de gemeente Zandvoort. Als Formule 1-liefhebber vind ik dat natuurlijk heel leuk, maar een gemeente zo ver weg is voor ons wel een uitschieter hoor. Onze visie is om vanuit de kern te blijven groeien. Voor onze klanten voegt het ook wat toe als ze hun netwerk goed kunnen bedienen. Je merkt dat het, voor ondernemers die op zoek zijn naar meer zichtbaarheid in de hele regio, loont om in meerdere kernen op onze schermen te adverteren.’

Mooie dingen dus, bij Infozuil. ‘Het loopt gewoon allemaal hartstikke lekker, ook intern, waar we drie accountmanagers hebben die elk een eigen regio bedienen. Klanten komen niet bij Infozuil, maar bij Ingeborg, Bianca of Alice. Dat persoonlijke contact en het bouwen van een langdurige relatie zal altijd ons belangrijkste aandachtspunt blijven. Vanuit daar gaan we rustig door!’

 

www.infozuilnederland.nl

OntwikkelingenCommunicatie & MediaMarketingLekstroom