fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Interly: de Peaky Blinders van het internet

Ze zijn jong, daadkrachtig en een tikkie rebels. De slagvaardige gasten van Interly gaan als een komeet met hun fullservice internetbureau. Ze groeien door te leveren; online oplossingen die leiden tot meer omzet, leads en tijd. Dat blijft niet onopgemerkt. In de prestigieuze FONK100-lijst van beste kleine digital agencies in Nederland behaalde Interly de tweede plaats. Portret van de Peaky Blinders van het internet.   

Het gaat snel in de wereld van conceptdenker Maarten van Heugten (28) en techneut Mitch Gooijer (29). Nog geen vier jaar geleden runden ze allebei een eenmanszaak in online diensten. Nu geven ze samen leiding aan Interly, een digital agency met tien medewerkers waarmee ze in actie komen voor tal van bedrijven die hun online activiteiten willen optimaliseren. Gemiddeld draaien ze 250 projecten per jaar en die kunnen ook nog eens rekenen op hoge klantbeoordelingen. Wat je noemt een jongensdroom. Door de groeispurt die ze doormaken zijn ze in de herfst van vorig jaar verhuisd naar een groter kantoorpand aan de Philipsstraat in Leusden. Nog geen half jaar later breiden de mannen van Interly ook daar uit. Met de extra vierkante meters zijn ze klaar om door te pakken. Want gretig blijven ze, zonder dat ene heilige doel uit het oog te verliezen: bijdragen aan het succes van hun klanten. ‘Ons geheim? Niet reactief werken, maar proactief’, zegt Maarten. ‘Meedenken, transparant en eerlijk zijn, beloftes nakomen en kwaliteit leveren. Boven alles bouwen we aan een goede band met onze klant: ze zijn VIP bij ons. Ik leg het ook weleens uit als het grotebroergevoel. Als je vroeger op de basisschool problemen had zei je: ik haal mijn broer erbij. Dat zijn wij in de internethoek. Je kunt ons altijd bellen als er problemen met je website of webshop zijn. Wij zorgen dat het gefikst wordt.’

Mindset en innovatie
Zo ontstond de parallel met Peaky Blinders, de bekende serie over een beruchte Engelse bende. Maarten: ‘Een daadkrachtige mindset en eigenaarschap zijn essentiële kernwaarden binnen ons bedrijf. Wij zijn geen doorsnee ‘hip en fris’ internetbureau, maar een team jonge honden met een bak vol daadkracht en motivatie. Ongeacht de uitdaging, wij fiksen het. Net als de Peaky Blinders.’ En zo kan het zijn dat het team van Interly geheel in die stijl poseert op zijn website. Ja, een beetje rebels zijn ze wel, beaamt Maarten volmondig. Maar alleen maar om de klant verder te brengen. ‘Als klanten bij ons aankloppen voor een concept voor een webshop, dan durven we door te vragen. Met onze daadkrachtige en innovatieve mindset willen we hun succes vergroten – en daarmee ook ons eigen succes.’ Online succes, welteverstaan. Een nieuwe webshop, een nieuwe WordPress-site, designwerk, mobiele apps of hosting en technisch beheer: Interly regelt het. Vanuit een doordachte strategie pakt het bureau door met techniek. ’We begeleiden dat van A tot Z met onze bewezen werkwijze, van de strategie tot oplevering én daarna. Als onze klanten hun webshop hebben draaien, willen wij ze helpen er een succes van te maken. Daarom hebben we een succesmanager in dienst; hun aanspreekpunt voor alle servicevragen die ze hebben.’

Specialist in e-commerce en webshops
Vooral e-commerce werk heeft een enorme vlucht genomen. Veel e-commerce partijen ondergaan een groeispurt en hebben daarin een partij nodig die hun webshop ontwikkelt, automatiseert en optimaliseert. Online resultaten verbeteren? Een site die te traag werkt? Beveiliging opschroeven? De mannen van Interly scannen de online omgeving, brengen een rapport met actiepunten uit en komen bij een ‘go’ in actie. Mitch: ‘Een laagdrempelige investering voor klanten, zodat we aan elkaar kunnen wennen om vervolgens door te pakken. Met de uitstraling die we leveren proberen we het randje op te zoeken. De ene klant wil gedurfd, de andere veiliger. We zijn in elk geval heel creatief, doordacht en altijd eerlijk in de communicatie tijdens een project.’

‘Een daadkrachtige mindset en eigenaarschap zijn de belangrijkste kernwaarden bij Interly’

Award-winning agency
Hun werk kan op veel lof rekenen. Klanten beoordelen hun projecten gemiddeld met een 9. Daarmee behaalde Interly de tweede plaats in de verkiezing van beste kleine digital agencies van het toonaangevende magazine FONK. ‘Heel cool natuurlijk, een bekroning van ons werk tot nu toe. Dat flikken we toch maar mooi met een team jonge honden uit Leusden, tussen al die hippe clubjes in Amsterdamse grachtenpanden.’ Dat alles leidt tot groei. Je kunt het bijna voelen in hun kantoor. Op een bord staat: ‘Groei is het logische gevolg van de omstandigheden die je zelf creëert.’ Maarten: ‘Je moet lef hebben. Ik noem het de zweethandjesvibe. Neem het huren van extra kantoorruimte. Dan zit je thuis wel even met klamme handjes op de bank. Maar als het goed voelt, moet je gaan. Deze groeikeuzes stimuleren wij ook tijdens onze trajecten. Soms moet je een krachtige beslissing nemen voor het beste online resultaat.’ Hoe ze de groei in goede banen leiden? Mitch: ‘Op tijd bijsturen terwijl je bezig bent. Steeds open en eerlijk met het team blijven communiceren over volgende stappen. We hebben onze processen nu al zo ingericht dat we er klaar voor zijn als we straks twintig, dertig medewerkers hebben.’

Lokaal betrokken
Recent kreeg Maarten nog een Gemeentepluim uitgereikt door de burgemeester van Leusden, als dank voor het opzetten van het initiatief Steun Horeca Leusden in coronatijd. Dit platform maakt het eenvoudig om eten te bestellen – bezorgen of afhalen – bij Leusdense horecagelegenheden, die er hun aanbod presenteren zonder commissie af te hoeven dragen. ‘Een enorm succes. Op de piek waren er tweeduizend bezoekers per dag en het loopt nog steeds.’ Of ze zich weleens in hun arm knijpen? Maarten lacht. ‘Je kunt altijd wel willen doorpakken, maar je moet ook je successen vieren. Dat hebben we in september nog gedaan, met z’n allen in een vakantiehuis, barbecueën, jacuzzi aan, biertje erbij.’ Het zijn en blijven immers de Peaky Blinders van het internet!

InterviewOntwikkelingenCommunicatie & MediaMarketingEemvallei