Midas bezorging & catering gaat voor de teamlunch
Dat de pandemie voor veel bedrijven schakelen en omdenken betekent, weet Sjoerd Mampaey van Midas als geen ander. Nu in vrijwel elk bedrijf medewerkers maar deels op kantoor werken, komt Sjoerd met zijn Midas teamlunch.
‘Dat we flexibel zijn en snel kunnen schakelen hebben we bewezen tijdens de allereerste lockdown begin vorig jaar’, leggen Sjoerd en zijn team uit als we ze spreken in het kantoor op Bedrijventerrein
Polanen. ‘Toen de pandemie uitbrak kregen we op een zondag te horen dat het restaurant in Woerden dicht moest, op maandag organiseerde ik een teammeeting en op dinsdag zat de eerste particuliere bezorgbestelling in de auto.’
Teamlunch
Die situatie is typerend voor de flexibiliteit en het ondernemerschap van Sjoerd en zijn team. De in mum van tijd opgezette Midas bezorgservice voor particulieren heeft ervoor gezorgd dat ze het hoofd boven water konden houden toen het restaurant tot tweemaal toe dicht moest en alle cateringopdrachten werden afgelast. Bovendien werd er extra gas gegeven door aan het einde van de tweede lockdown een restaurant in Berkel en Rodenrijs over te nemen. Ook nu het leven weer langzaam op gang komt, ziet de ondernemer nieuwe kansen. ‘Veel bedrijven hadden voorheen een kantine, maar door het thuiswerken zijn deze kantines overbodig geworden. Nu er weer steeds meer mensen naar kantoor gaan, is de grote vraag: wat doen we met de lunch? Er zijn immers wel weer mensen op kantoor, maar niet zoveel als voorheen – en waarschijnlijk zal dat ook nooit meer gebeuren.’
Toen het idee van het dagelijks bezorgen van een verse lunch bij bedrijven bij Sjoerd en zijn team ontstond, kwam daadwerkelijk het eerste teamlunchverzoek al binnen. Inmiddels is Midas dan ook helemaal ingericht op deze nieuwe dienst. ‘Als bedrijf kun je een contract bij ons afsluiten waarbij we dagelijks de lunch verzorgen. We leveren broodjes en beleg apart, zodat medewerkers zelf hun brood vers kunnen beleggen. Ook kun je kiezen uit onder meer soepen en salades. Als je weet met hoeveel personen je op kantoor bent, geef je – tot uiterlijk begin van de ochtend – je bestelling eenvoudig online door voor die dag: we willen zo flexibel mogelijk zijn voor onze gasten. We houden rekening met gasten met speciale eetvoorkeuren zoals vega(n), met het seizoen en de dag van de week. Zo is vrijdag natuurlijk snackdag.’
Goed voor elkaar
Sjoerd vindt het niet alleen belangrijk om goed en flexibel met zijn gasten om te gaan; ook zijn medewerkers zijn goud waard. Zonder hen is de bevlogen eigenaar naar eigen zeggen nergens. ‘Tijdens corona hadden we niet voor iedereen uren, maar de medewerkers hebben ze wel allemaal gekregen. Het werkt twee kanten op: ik kan op hen bouwen en zij op mij. Bij ons heb je een vaste weekenddag vrij, kun je een auto van de zaak krijgen en als manager echt goed verdienen. Nu, na corona, met de huidige personeelscrisis, blijft iedereen bij ons. Dat is, ondanks heftige tijden, nog eens voor elkaar en met elkaar.’
Zou je ook zo’n horecalocatie voor jezelf willen beginnen? Neem dan contact op met Sjoerd!