fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Pon Dealer Groep en Muntstad gaan samen
verder als Pon Center:

‘Nog meer mobiliteit vanuit het hart’

Pon Dealer Groep en Muntstad hebben de krachten gebundeld en gaan onder één nieuwe naam verder: Pon Center. Met de geleidelijke samenvoeging van de dealerbedrijven in 2024 ontstaat een organisatie die klaar is voor de toekomst. Nog meer focus op verduurzaming, efficiency, innovatie en digitalisering moet leiden tot optimale klantbeleving, terwijl het vertrouwde karakter van de lokale vestigingen behouden blijft.

De integratie van Pon Dealer Groep en Muntstad past in de bredere ontwikkelingen binnen de automotivebranche. Daarin vindt schaalvergroting van dealerbedrijven plaats om een gezonde basis voor de toekomst te waarborgen.

Sterk geworteld

‘Onze beide dealergroepen zijn sterk geworteld in respectievelijk Amersfoort/Barneveld/Nijkerk/Hilversum/Naarden en Utrecht/Maarssen/Nieuwegein/Zeist en hebben al decennialang een trouw klantenbestand’, zegt Willem Trip, Algemeen Directeur van Pon Center. ‘Deze integratie is dan ook geen kwestie van moeten. We slaan de handen ineen vanuit een kans. Door samen op te trekken zijn we in staat om het voor onze klanten en medewerkers nog beter te doen.’

Slagkracht

Trip wijst op de grotere slagkracht die met de samenvoeging ontstaat. ‘Als Pon Center kunnen we meer investeren in het hart van onze onderneming. In automatisering, artificial intelligence en andere ontwikkelingen die onze organisatie verder brengen. En dat is precies wat we moeten blijven doen als we onze klanten ook in de toekomst optimaal willen bedienen. Zij moeten op een zo toegankelijk mogelijke manier bij ons kunnen aankloppen voor mobiliteit, zowel fysiek als digitaal.’

Meer verduurzaming en digitalisering

De integratie levert tal van voordelen op voor klanten en medewerkers van Pon Center: van nog meer verduurzaming tot verbetering van efficiency en van grotere innovatiekracht tot nieuwe vormen van digitalisering.
Trip: ‘Bijvoorbeeld de doorontwikkeling van onze online tools om onze klanten zo doelmatig, digitaal en transparant mogelijk te kunnen bedienen. Samen kunnen we dit nog beter neerzetten. Ook besparen we op die manier kosten. En dat kunnen we weer investeren in andere vernieuwingen die ons verder brengen.’

Nieuwe thuisbasis Pon Center Autoschade (voorheen ASCA)

Een goed voorbeeld daarvan is de nieuwe thuisbasis die Pon Center Autoschade krijgt. De bouw van een hypermodern en duurzaam pand aan de Nijverheidsweg-Noord 100 in Amersfoort is in volle gang. Het nieuwe pand betekent zowel een uitbreiding als een modernisering met een sterk duurzaam karakter. In oktober/november vervolgt Pon Center Autoschade haar specialistische werkzaamheden in een onderkomen dat volledig future-proof is.

‘We slaan de handen ineen vanuit een kans’

Duurzaamste autobedrijf

Pon Center, dat als groep de ambitie heeft om de duurzaamste dealer te zijn, zet ook een grote stap met de nieuwbouw van de servicevestiging in Nieuwegein. Van zonnepanelen tot snelsluitdeuren tegen warmteverlies en van een megabatterij voor energieopslag tot hoogwaardige isolatie: het nieuwe pand heeft het allemaal en is daarmee nagenoeg nul-op-de-meter. Daarnaast krijgt het de beschikking over de werkplaats van de toekomst met de nieuwste gereedschappen en technieken, compleet met een nieuwe teststraat en aparte werkplaatsen voor HoogVolt-werkzaamheden aan elektrische auto’s. De volledig vernieuwde servicevestiging opent naar verwachting in het najaar van 2025 haar deuren.

Pon Center Lease

Over duurzame mobiliteit gesproken: op dat gebied heeft Pon Center Lease de zakelijke rijder veel te bieden. Op de lange én korte termijn, voor grote én kleine bedrijven. ‘Voor het midden- en grootbedrijf verzorgen we actief wagenparkbeheer’, vertelt Gérard van Koert, directeur Lease en Fleetsales. ‘We bieden daarbij een compleet mobiliteitspakket én zorgen ervoor dat je altijd in controle bent als wagenparkbeheerder. Van transparante rapportagesystemen tot een online calculatiemodule en van een berijdersapp tot digitale facturatie. Met onze oplossingen kunnen we aan alle grote mobiliteitsvraagstukken tegemoet komen.’

Voor kleinere bedrijven is Pon Center Lease de gewenste one-stop-shop. ‘Deze klanten willen snel geholpen worden. Met onze flexibiliteit kunnen we dat’, zegt Van Koert. ‘Onze benadering daarbij is altijd persoonlijk. We hebben met Volkswagen Pon Financial Services veel financiële slagkracht achter ons, maar zijn benaderbaar en betrokken aan de voorkant. We staan in alle dealerbedrijven klaar voor onze klanten, ook op de momenten van de waarheid. Als je snel weer de weg op moet, kunnen wij die service bieden. Dat is wat je als ondernemer, wagenparkbeheer of berijder wilt: gezien, gehoord en geholpen worden. Kom langs, wij zijn er voor je en hebben het antwoord op al jouw mobiliteitsvragen. Zodat jij elke kilometer zorgeloos kunt genieten van mooie merken als Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Cupra, Volkswagen Bedrijfswagens en nog veel meer.’

Vertrouwd DNA

De ambitie is helder: Pon Center moet uitgroeien tot de innovatiefste, duurzaamste en gezelligste dealer van Nederland. Klanten ervaren daar de voordelen van, maar zouden verder weinig van de integratie moeten merken. ‘Groter betekent vaak logger’, zegt Trip. ‘Maar dat is juist wat wij willen voorkomen. Daarom behouden alle vestigingen hun lokale verantwoordelijkheid. Het vertrouwde DNA koesteren we juist.’

Over Pon Center

Pon Center is officieel merkdealer en servicepartner van Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, CUPRA en Volkswagen Bedrijfswagens. Zij verricht verkoop- en onderhoudsactiviteiten en beschikt over autoschadeherstelbedrijven, een eigen leasemaatschappij en autoverhuur.

 

www.poncenter.nl

OntwikkelingenTransport & AutobrancheAutodealerLekstroom