fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

’s Ochtends bellen is dezelfde dag leveren

De beveiligingsmasten van MyGuard vind je door heel Nederland op onder andere bouwplaatsen. Het team van het bedrijf dat achter de schermen alles regelt en organiseert, is minder bekend. Sinds augustus vorig jaar heeft het bedrijf versterking van Linda Zwanenburg-Overbeek. Officieel is ze verantwoordelijk voor de commerciële administratie, maar in de praktijk is ze de rechterhand van Matthew Kapteijn, de bevlogen manager van MyGuard.

Linda is een bekende in de regio. Na jarenlang in de verzekeringsbranche te hebben gewerkt, besloot ze een paar jaar geleden te stoppen. In haar vrije tijd had ze ooit al eens een hardloopopleiding gevolgd die ze uitgebreid heeft met een bootcampopleiding. Hierdoor nam haar loopbaan een onverwachte wending richting sport. Twee jaar lang gaf ze hardloop- en bootcamptrainingen. ‘Erg leuk om te doen, maar uiteindelijk miste ik mijn werk op kantoor. Mijn collega’s en de sfeer onderling.’ Op een feestje kwam Linda haar oude buurjongen Matthew tegen. ‘We raakten spontaan in gesprek en daaruit volgde uiteindelijk een arbeidscontract.’

Matthew is blij met deze uitbreiding van het team. ‘Linda en ik kennen elkaar al van jongs af aan. De vertrouwensband was er al en dat scheelt in het werk.’ MyGuard werkt vanuit IJsselstein waar ze inmiddels vijf jaar gevestigd zijn. De kantoren en opslagloods voor alle materialen vind je onder één dak. ‘Dat werkt efficiënt’, aldus Matthew. ‘Korte lijnen, daar houden we van.’

‘De vraag naar mobiele beveiliging neemt nog steeds toe’

Ad hoc reageren en handelen

Voor Linda voelde het werken in een klein team als thuiskomen. ‘Ik zat vanaf dag één op mijn plek. Het werk is totaal anders, maar het contact met klanten en met mijn collega’s voelde meteen goed. Ik heb me nooit gerealiseerd wat er allemaal bij komt kijken als je ergens een camera plaatst. Je moet ad hoc kunnen reageren en handelen. Dat maakt het werk dynamisch.’

Matthew kent zijn vakgebied als geen ander. ‘Je staat in direct contact met de storingsdienst, want alles moet goed functioneren. We zien precies als er een mast offline is en dan ondernemen we meteen actie. Het kan allerlei oorzaken hebben, maar liever zijn we het voor. Inmiddels zijn er oplossingen met zonnepanelen waardoor je zelfs geen stroompunt hoeft te hebben om een mast neer te zetten.’

’s Ochtends bellen is dezelfde dag leveren bij MyGuard. De service loopt 24/7 door. Het zijn niet alleen de cameramasten die je vindt op bouwplaatsen. ‘Onze klantenkring is heel divers’, vertelt Matthew. ‘Denk aan leegstaand vastgoed of events. Een tijdje geleden hebben we camera’s geplaatst in een dierentuin bij de neushoorns. In het buitenland zijn in enkele dierentuinen namelijk de hoorns gestolen.’

Het doel van het plaatsen van een camera is verschillend per opdracht. Soms gaat het om het tegengaan van vandalisme, dan weer om het voorkomen van brandschade of diefstal. ‘Rijplaten op een bouwplaats zijn bijvoorbeeld roofgoed. Die zijn erg kostbaar en stelen willen we voorkomen. We plaatsen de camera’s dusdanig dat we de rijplaten goed in beeld hebben en vrachtwagens en kranen al zien aankomen.’

In de bouw gaat het soms nog eens mis met de masten. ‘We maken wel eens mee dat een mast “even” omgezet wordt door de medewerkers op de bouw. Dan zie ik dat we bijvoorbeeld ineens de openbare weg filmen in plaats van het bouwterrein. Onze camera’s worden met precisie afgesteld en dat is niet altijd bij iedereen bekend’, lacht Matthew. De beelden worden continu gecheckt om te controleren dat alles goed staat en goed werkt. ‘We leveren topkwaliteit, niets minder.’

Werken vanuit een flexibele basis

Iedere aanvraag die binnenkomt is maatwerk. ‘We bieden altijd een oplossing toegespitst op de actuele situatie.’ MyGuard beschikt over ruim 260 masten en losse systemen. Matthew gaat als specialist zelf kijken op de locatie waar beveiliging wordt gevraagd. ‘Bedrijven zijn niet altijd op de hoogte van de mogelijkheden. In onze branche staan de ontwikkelingen niet stil en er is veel mogelijk. Ik adviseer graag de beste oplossing.’

Met bijna twaalf jaar ervaring op zak, weten Matthew en zijn team goed wat mogelijk is. In 2012 begon het idee te borrelen. Timothy Kapteijn, de broer van Matthew, startte het bedrijf. Zijn achtergrond in installatie en ICT kwam hierbij goed van pas. Matthew zag voldoende kansen en nam de dagelijkse leiding van zijn broer in 2015 over. ‘De vraag naar mobiele beveiliging neemt nog steeds toe.’

Ondanks de branche waar hij dagelijks van alles voorbij ziet komen, is Matthew het vertrouwen in de medemens zeker niet verloren. ‘Ik laat bijvoorbeeld gerust mijn fiets van het slot als ik mijn kinderen naar school breng. Eerlijkheid en vertrouwen zijn essentiële waarden voor mij. Zowel zakelijk als privé.’

 

www.myguard.nu

OntwikkelingenDienstverleningFacilitaire dienstverleningLekstroomLopikerwaardUtrecht