fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Danielle Pels is marketeer, eigenaar van InterDaan en actief in vele (Woerdense) organisaties. In haar vrije tijd speelt ze graag een potje waterpolo.

danielle@interdaan.nl 

0634826435

Schoenmaker, blijf bij je leest

15 december 2022 | 2 minuten lezen

Ben jij al aan het digitaliseren? Wat is dat eigenlijk, digitaliseren? Het befaamde bureau McKinsey benoemt drie dimensies van digital. De eerste is digitale optimalisatie: het creëren van klantwaarde binnen de kernactiviteiten… Ben je al gestopt met lezen? Snap ik. Ik noem de tweede en de derde niet eens op. Dan zou je in slaap vallen.

Volgens mij moet je er niet zo moeilijk over doen. Heel veel digitalisering gaat vanzelf. Kijk naar je privéleven. Mijn kinderen weten niet wat een walkman is, want muziek komt uit je telefoon. Je hebt thuis jouw audiovisuele beleving waarschijnlijk allang gedigitaliseerd. Oftewel, je kijkt Netflix en gaat nooit meer naar een videotheek. Je hebt een abonnement op Spotify en je cd’s staan te verstoffen. Je hoeft gas- en stroomstanden nooit meer door te geven, want dat doet de slimme meter.

‘Ik denk dat er weinig mensen zijn die nog met een schoenendoos met bonnetjes naar hun boekhouder wandelen’

Ook in je bedrijf ben je waarschijnlijk al lekker bezig. Ik denk dat er weinig mensen zijn die nog met een schoenendoos met bonnetjes naar hun boekhouder wandelen. En ik hoop dat je jouw documenten niet meer allemaal klakkeloos print, maar bekijkt op je tablet of laptop. Scheelt een hoop geld en is beter voor het milieu.

Maar nu? Wat kan je nog meer doen om te digitaliseren? En waarom zou je dat doen? Digitaliseren moet het leven makkelijker maken en jouw bedrijf winstgevender. Anders zijn er weinig prikkels om daadwerkelijk te investeren in nieuwe gadgets. Dè ware reden om er niet aan te beginnen is omdat je van sommige innovaties gewoon niks snapt. Daar kan ik inkomen. Ik was laatst ook intens gelukkig dat zoonlief even de nieuwe wifi had geïnstalleerd. Ik kan het wel, maar krijg bij dit soort zaken wel altijd een niet te onderdrukken driftaanval.

En daar zit hem de crux. Zoek hulp als je dingen niet snapt of er gewoon geen zin in hebt. Doe waar je goed in bent en blij van wordt en huur mensen in om dat nieuwe CRM-pakket te installeren, je documenten te migreren naar de cloud, je data op orde te krijgen of nieuwe dashboards te maken om je bedrijf beter aan te sturen. Schoenmaker, blijf bij je leest. Dat is niet alleen veel effectiever, maar maakt je ook veel gelukkiger.

InterviewCommunicatie & MediaMarketingWoerden