Zoeken

Bij Brouwer Sign en Building Line zijn creativiteit en vakmanschap dagelijkse kost

Als je het pand van Brouwer Sign en Building Line in Mijdrecht binnenstapt, spatten de creativiteit en vakmanschap ervan af. In de hal klinkt bedrijvigheid, de studio herbergt de grafisch vormgevers en in de ruimte waar we gaan zitten hangen prachtige akoestische wanden en verlichte plafondpanelen. Op tafel liggen staaltjes van nieuwe, innovatieve folies. Eigenaar Paul Brouwer vertelt samen met zijn accountmanagers Linda van Erkel en Ronald de Jong hoe vakmanschap beide bedrijven naar een hoger plan tilt.

‘Wij focussen ons dagelijks op vakmanschap’, trapt Paul af. ‘Ons product moet de klant in de schijnwerpers zetten, daarom werken we met kundige mensen, de nieuwste apparatuur en het juiste materiaal. Door onder andere het volgen van cursussen, trainingen en het bezoeken van beurzen, zorgen we dat de kwaliteit van ons werk hoog blijft. Het vakmanschap van onze medewerkers zorgt uiteindelijk voor een tevreden klant.’

Vakgoeroe

Ronald vult aan: ‘Paul is onze vraagbaak, zijn kennis van dit vak is enorm. Daarnaast is hij lid van de branchevereniging en het opleidingsinstituut en heeft hij een groot netwerk dat ook veel kennis en kunde met zich meebrengt. Hij deelt zijn ervaring met ons, maar ook met bijvoorbeeld de werkgroepen van het opleidingsinstituut. Hij is wat mij betreft de goeroe van het bedrijf en het vak in het algemeen.’

Ronald is accountmanager van Building Line, dat  akoestieke oplossingen binnen gebouwen met verschillende materialen verzorgt. Ook bij het restylen van panden adviseert, levert en monteert Building Line onder andere interieurfolies, zonwerende folies en allerlei andere oplossingen om uiteindelijk de klant of gast in het middelpunt te plaatsen, terwijl de medewerkers de best mogelijke werkomgeving aangeboden krijgen. En dit alles binnen de kaders van een sterke merkbeleving.

Voorstelling van het eindresultaat

Linda werkt sinds april bij Brouwer Sign en gaat als accountmanager de weg op om klanten te helpen bij hun vraagstukken en projecten rondom “branding, signing en wayfinding”. Linda: ‘In ieder pand zit signing. Bij goede “wayfinding” bijvoorbeeld wordt je blik meteen getrokken naar de looproute en weet je waar je naartoe moet. En dat met de juiste uitstraling van het pand en merkbeeld. Het kan gaan om kleine dingen zoals de aanduiding van het toilet, maar bij grotere panden, zoals een onderwijsinstelling, gaat het onder meer over het vinden van de juiste lokalen.’

Linda vertelt verder: ‘Onlangs kregen we van een klant de opdracht om vanwege een verhuizing een nieuwe huisstijl te ontwerpen met de daarbij behorende verlichte gevelreclame en interieur-uitingen. Daarbij komt het vakmanschap van onze creatieve studio en productie naar voren. Onze vormgevers maken via foto’s visueel wat de huidige situatie is en hoe de toekomstige situatie eruit zou kunnen zien. Dit omvat ook de ontwerpen voor vlaggen, spandoeken en beursmaterialen, die wij zelf leveren en monteren. Voor klanten werkt het prettig om een voorstelling te hebben van het eindresultaat. Goed luisteren naar de wens van de klant en de juiste vragen stellen is daarbij essentieel. Het is geweldig om zo’n cyclus vanaf het begin mee te maken en te zien hoe mooi het resultaat uiteindelijk is.’

‘Waar we vroeger vooral bezig waren met het beletteren van een auto of etalageruit, denken we nu steeds meer mee over het hele interieur’

Duurzaam folie van rozenblaadjes

Het vakmanschap van Building Line kan zowel binnen als buiten plaatsvinden, legt Paul uit. ‘Denk bijvoorbeeld aan het wrappen van kozijnen omdat de huidige kleur niet voldoet, of het ophangen van akoestische wanden of (verlichte) plafondpanelen waardoor het geluid in een ruimte sterk verbeterd wordt. We werken veel met duurzame grondstoffen voor de productie van onze materialen. Denk aan akoestische producten gemaakt van klei en katoen, behang of folie van rozenblaadjes en recyclebaar vilt vervaardigd van PET-flessen. En alles wordt geproduceerd in Europa.’

Vakmanschap in flexibiliteit

Paul: ‘Met akoestiek en interieur bij Building Line hebben we meestal ruim de tijd om met een mooi plan te komen en dit uit te voeren. Maar met Brouwer Sign zitten we meer aan het eind van een totaalproces, waarbij we vaak voor de finishing touch ingezet worden.’ Linda: ‘Dit betekent dat we snel moeten schakelen en flexibel moeten zijn. Ook dat is vakmanschap!’

Van letters naar interieur

Paul: ‘Waar we vroeger vooral bezig waren met het beletteren van een auto of etalageruit, denken we nu steeds meer mee over het hele interieur. Ik vind dit een geweldige ontwikkeling binnen ons vakgebied. De groeiende mogelijkheden in onder andere folies, behang en de beschikbare apparatuur maken dit een interessant onderdeel om verder uit te bouwen in de toekomst. Ik kijk ernaar uit!’

 

www.brouwersign.nl

www.buildingline.nl