fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Ik zag zoveel gelukkige opdrachtgevers en wist: daar doe ik het voor

Na tien jaar spraakmakende events werd het in 2022 tijd om CitySense onder de loep te nemen. Passen het product en de uitstraling nog bij de identiteit van het bedrijf? Vervult het alle wensen en behoeften van het publiek anno 2023? Na een jaar van re-branding en re-styling werd het nieuwe concept FOCUS ON.OFF op 25 mei bekendgemaakt tijdens het jubileumevent. Het uiteindelijke doel: van CitySense een begrip maken in Utrecht.

In 1993, drieëntwintig jaar voor de overname van CitySense, begon Dimitri Chalos zijn eerste onderneming: Cuisine on tour. Niet wetende dat hij toen al wekelijks over de vloer kwam bij zijn huidige onderneming, maar daarover later meer. Met zijn cateringbedrijf maakte hij samen met een team van fijnproevers, planners, logistieke helden en creatieve geesten liefst 23 jaar lang mensen blij met lekker eten en drinken op evenementen.

Dimitri legt uit: ‘Op Cuisine ben ik enorm trots. Begonnen met niets, zoals bijna elke ondernemer, maar wel met een droom en een visie. Mijn droom was om een keer een pitch te winnen van de grootste cateraar van Nederland en de visie van een restaurantniveau en -beleving op locatie te brengen. Ik heb het uiteindelijk geschopt tot een landelijk bekende en gewaardeerde speler, met als één van de hoogtepunten het vip-dorp voor Vrienden van Amstel LIVE!. Wij wonnen toen de pitch voor het complete culinaire concept vanwege versbeleving, entertainmentgehalte en creativiteit.’ In 2016 deed Dimitri Cuisine van de hand: ‘Uiteindelijk is het op het hoogtepunt verkocht. Voor mij was dat ook hét moment. Ik kijk met veel voldoening terug op de ontelbaar mooie evenementen.’

De connectie bleek al gelegd

Vier jaar voor de verkoop van Cuisine, in 2012, kocht hij de locatie die nu het huidige CitySense is. De eigenaar wilde er destijds mee stoppen en Dimitri voelde zich, mede omdat hij in Utrecht woonde, geroepen om een eigen locatie te hebben. Hij legt uit: ‘Het wonderbaarlijke is dat CitySense, destijds het Jacobi Theater, één van mijn eerste klanten was bij Cuisine. Tot het moment dat ik CitySense overnam, was deze locatie zelfs mijn langst zittende opdrachtgever. Het Jacobi Theater was lange tijd dé eventlocatie in hartje Utrecht voor alle type businessevents.’

De bekendheid die het verdient

Toen Dimitri de locatie in 2012 opende, lag de focus vooral op Cuisine en kreeg CitySense minder aandacht: ‘Na de verkoop van Cuisine bleef ik nog twee jaar aan als verkoopdirecteur, waardoor ik pas in oktober 2018 volledige focus kon hebben op CitySense. Vanaf dat moment ben ik hier pas echt gaan zitten, hield ik hier kantoor. Het jaar erop, 2019, werd direct het beste jaar.’

‘Hiermee creëren we een omgeving waar men bewust kan “zijn” en waar momenten van focus en ontspanning in balans zijn’

De impact van corona

Na dat goede jaar kwam corona. Die break duurde zó lang dat Dimitri twijfelde of hij nog de energie had om het allemaal te doen. ‘Ik speelde zelfs met de gedachte om het van de hand te doen, maar toen ik de keuze moest maken toen er een geïnteresseerde was, maakte ik de afweging: wil ik stoppen, ben ik tevreden met wat ik heb bereikt met CitySense? Alles in mij schreeuwde “nee”. Ik was hier nog niet klaar. Vervolgens ben ik er vol voor gegaan, waar “gewoon doorgaan” geen optie was. Ik wilde het nieuw leven inblazen en aan deze verborgen parel de bekendheid geven die het verdient. Ik zag zoveel gelukkige opdrachtgevers en wist: daar doe ik het voor.’

Rebranding en verbouwing

Na tien jaar spraakmakende events voor de meest uiteenlopende opdrachtgevers werd het in 2022 tijd om het concept onder de loep te nemen. Dimitri: ‘We vroegen ons af: past het nog bij de huidige tijdsgeest? Dient het nog het doel? En wat is dat doel eigenlijk?’ Na een brainstorm met merkstrateeg Roos Verkerk ontstond de vernieuwde positionering en het eventconcept van CitySense: FOCUS ON.OFF. Met dit nieuwe concept voegen we een extra dimensie toe aan de al multifunctionele locatie, in te zetten voor events en groepen tot 350 personen. Oude elementen, zoals het twintig meter brede “immersive screen” verwerken we in het nieuwe concept en nieuwe elementen die gasten helpen om te focussen en ontspannen voegen we toe. Zo brengen we verdieping aan in het gedachtegoed waar we ons bestaansrecht aan ontlenen, waarmee we direct ook onze nieuwe pay-off introduceren: “We add sense to your story”.’

Meer dan ‘gewone’ vierkante meters

In een wereld waar triggers je om de oren vliegen en ons continu afleiden van wat belangrijk is, draaien ze het bij CitySense om: negatieve triggers, zoals afleiding van buitenaf, worden geëlimineerd en positieve triggers zoals gimmicks en entertainment voegen ze op een speelse manier toe. Dimitri: ‘Hiermee creëren we een omgeving waar men bewust kan “zijn” en waar momenten van focus en ontspanning in balans zijn. Kleine details zorgen voor een glimlach en herinnering voor het leven.’

Als horeca- en eventexpert drukt CitySense hiermee een stempel op het huidige landschap van evenementenlocaties: ‘Natuurlijk blijven excellente service en een gastvrij team van belang, maar dat hebben we hier gelukkig goed voor elkaar. Daar knijp ik iedere dag mijn handen voor dicht. Juist daardoor kunnen we die extra stap zetten en onze opdrachtgevers en gasten geven wat ze écht nodig hebben. Of het nu gaat om een brand event, businessevent, een dinnershow of bedrijfsfeest; het doel van onze opdrachtgevers zetten we heel bewust op nummer één. Welk doel dat ook is – plezier maken, kennis delen, dankbaarheid tonen, iets vieren, leuk of juist moeilijk nieuws delen – het overbrengen van de juiste boodschap is ons belangrijkste doel.’

 

www.citysense-utrecht.nl

OntwikkelingenEventsUtrecht