fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Hey Harry maakt naam in de regio: ‘Wij werken anders’

Steeds vaker gehoord in Amersfoort en omgeving: Hey Harry! Voor wie nu denkt “Harry wie?” rest er maar één ding en dat is verder lezen. Maak kennis met het frisse reclamebureau van de jonge ondernemers Harold Jonker (23) en Manuel Öztopçu (21), dat opvalt door het net even anders te doen.

Tegen het decor van de knalgele muur in hun fraaie kantoor in Leusden vertellen Harold en Manuel vol enthousiasme over het bedrijf dat ze dit jaar zijn gestart. Als het aan de twee ambitieuze ondernemers ligt, weet straks de hele regio wie ze zijn en waar Hey Harry Reclame voor staat. Ze hebben dan ook een uniek concept te bieden en ervaren dat veel mkb’ers daar profijt van kunnen hebben.

Eerst even voorstellen, want het verhaal van Hey Harry is ook het verhaal van Harold en Manuel. Harold: ‘Ik ben van origine videomaker met een voorliefde voor de bouw- en infrahoek. Een kleine drie jaar geleden ben ik als zzp’er begonnen. In het begin was ik nog nerveus: kan ik straks de huur en boodschappen betalen? Maar het ging heel goed, thuiswerken was al snel geen optie meer. Ik deelde een tijdje een kantoortje met een vriend en huurde daarna mijn eigen kantoor, totdat ik Manuel tegenkwam.’

Manuel: ‘Ondernemen begon voor mij al op de middelbare school. Na school dook ik gelijk het zwembad in, want ik beoefende topsport als schoonspringer. Daardoor had ik geen tijd voor een normale bijbaan, maar ik wilde natuurlijk wel geld verdienen. Mijn ouders zijn allebei ondernemer en mijn neef ook, hij ontwikkelt websites. Ik heb bij hem meegekeken en dacht: dit is tof. Zo ben ik voor mezelf begonnen als websitebouwer. Leuker dan school en ik leerde er meer van. Ik ontmoette Harold, het klikte en we dachten: alleen is ook maar alleen, waarom gaan we niet samen in een kantoor werken?’

‘We hebben een tof team en zijn echt een familie aan het
worden’

Wij werken anders

Harold: ‘Het bleek het begin van Hey Harry. We hebben allebei een passie voor reclame en als we bij elkaar langskwamen voor een vraag, waren we zo anderhalf uur verder. De connectie was er duidelijk en we versterkten elkaar steeds meer. Daarbij komt dat we ondernemend zijn aangelegd, we komen allebei uit een ondernemersfamilie. Als dat samenkomt ontstaan er vanzelf ideeën.’

De twee zagen een kans in hun eigen vakgebied. Stel je voor: een reclamebureau met een team van creatieve freelancers die samen op kantoor werken aan unieke projecten en ijzersterke campagnes voor mkb-bedrijven. Een unieke structuur waardoor Hey Harry kwaliteit en continuïteit kan waarborgen. Daarnaast betaalt de klant dankzij de manier van werken nooit teveel.

Manuel: ‘Onze slogan is dan ook: wij werken anders. In de kern zijn we een reclamebureau met creatieve makers. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen business en omzet, maar als team kunnen we onder de vlag van Hey Harry samenwerken. Heb je een volledige website nodig? Wij vragen de offertes op bij de verschillende experts: de designer, de tekstschrijver, de fotograaf, de videomaker. Die bundelen we tot één totaalofferte. Wij begeleiden vervolgens het gehele proces tot oplevering. Wij zijn het aanspreekpunt voor de opdrachtgever, die dus niet zelf met allemaal freelancers afspraken hoeft te maken en te bewaken. Wel de voordelen, niet de nadelen.’

Mooie dingen maken

Harold: ‘Dat scheelt zowel de opdrachtgever als de freelancer irritante situaties. De creatieve makers werken bij ons op kantoor, dus als jij je website bij ons uitbesteedt en je hebt haast, dan kijken wij naar de copywriter naast ons en vragen we: kun je deze klus naar voren schuiven? Dat is het gemak van interne communicatie. Heel relaxt voor alle partijen.’

Manuel: ‘Wij worden blij van mooie dingen maken. Maar dan moet het ook lekker geregeld worden voor de klant. Wij zijn er voor de mkb’ers die naar kwaliteit streven, daar budget voor hebben en over een marketing- of communicatiemedewerker beschikken om dingen te bedenken, maar voor de uitvoering een partner nodig hebben. Dat hoeft niet per se een concrete vraag te zijn, zoals een website. De vraag kan ook zijn: we zien veel short-form content voorbijkomen op TikTok en willen daar wat mee, kunnen jullie daarover meedenken?’

Vliegende start

Kom maar door met dat soort vragen, want ze zijn een kolfje naar de hand van Hey Harry. Daarover gesproken: wie is Harry eigenlijk? Harold: ‘Heel goede vraag, haha. Het was een naam die al ver voor de ontwikkeling van dit concept bij me opkwam. Manuel noemt mij altijd Harry. En ook bij de voetbalclub word ik zo genoemd: “Hey Harry!” Een pakkende naam die heel goed werkt, want iedereen begint erover.’

Het draagt bij aan de vliegende start die Hey Harry in de regio beleeft. ‘Het concept slaat aan omdat klanten de voordelen ervan merken. Dat geldt ook voor de freelancers die bij ons werken. We hebben een tof team en zijn echt een familie aan het worden. Het is superleuk, we gaan elke dag met veel plezier aan de slag. Het was best een spannende stap, van dertig naar 130 vierkante meter kantoor en een huurcontract voor vijf jaar. Maar we keken elkaar aan en zeiden: dat betekent dat we vijf jaar de tijd hebben om driehonderd procent te geven. Dat geeft ons het vertrouwen dat het gaat lukken. Het begin is veelbelovend: we werken hard en met plezier, en dat loont.’

www.heyharryreclame.nl

OntwikkelingenCommunicatie & MediaEemvallei