Social Road is opgericht door Roald Mulder en Ruben van Wijk. Samen met hun veelzijdige team doen zij waar ze méga goed in zijn, namelijk zorgen dat ondernemers zich online op de kaart zetten. Roald en Ruben legden zelf ook een leerweg af en dat resulteert in hun twee eigen specialisaties. Roald pakt de online marketing van bedrijven op en zorgt voor meetbare resultaten. Ruben is de softwarekoning en rijkt tools aan zodat klanten zélf zo effectief en efficiënt mogelijk aan de slag kunnen met sociale media. Twee smaakjes, al dan niet gecombineerd!
Welke route kies jij voor het creëren van online succes? Dat is de vraag die Roald en Ruben samen met jou beantwoorden. Het digitale landschap is ingewikkeld (helaas), maar we kunnen de kracht van online marketing en creatieve content niet ontkennen en dat is waar Roald en Ruben inspringen. Zij gaan vanaf de hulpvraag met jou aan de slag en dat resulteert in een online marketingstrategie om groei te verwezenlijken. Roald en Ruben combineren creatieve storytelling met het inzetten van de nieuwste digitale mogelijkheden. Denk aan organische social media, gerichte social mediacampagnes, beter vindbaar worden in Google en adverteren met Google Ads. ‘Door een combinatie van slimme technieken en een authentiek verhaal dragen wij meetbaar bij aan je online succes,’ vertelt Ruben.
Route 1: Social Road
Het uitbesteden van je online marketing
Oprichters Ruben en Roald zijn jong begonnen. ‘We zijn jeugdvrienden, studeerden ondernemerschap en startten een webshop. We kwamen er vrij snel achter dat marketing écht ons ding is’, vertelt Roald. ‘Het uitdenken van een gericht plan en de daaropvolgende ontwikkeling van een website, creatieve content of branding. We hebben de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan en geleerd waar we écht blij van worden. Ikzelf heb mijn weg gevonden in Social Road en focus me op het online marketingaspect. Met Social Road begeleid ik ondernemers die bij ons komen met een hulpvraag: “Help! Ik wil mijn online bereik verbeteren, wáár moet ik beginnen?”. Veelal zijn dit lokale ondernemers die niet specifiek over een eigen marketingmanager beschikken en doelgericht te werk willen gaan. Meestal stellen ze een budget beschikbaar waarvoor ze resultaten willen genereren.’
‘Ruben en ik beschikken over een vergelijkbare mentaliteit; we houden van resultaat en maken graag inzichtelijk wat een campagne oplevert. We werken standaard met een dashboard, waar ondernemers op kunnen spieken; wát kost het me en wát levert het me op? Het inzichtelijk maken van online successen is soms uitdagend. Gelukkig hebben wij slimme trucjes en werken we met nuttige software. Leadinfo bijvoorbeeld, een programma wat laat zien hoeveel bedrijven jouw website trekt. Welke dat zijn en wáár ze specifiek blijven hangen met hun muis. Dat is interessant, want op die manier kun je duidelijk zien waar je een klant verliest of juist de aandacht trekt. En dat zijn dan weer aspecten waar wij gericht actie op kunnen ondernemen.’
Route 2: Fellow
Om zelf aan de slag te gaan met social media
Het team van Social Road ontwikkelde de afgelopen jaren nog een additionele dienst. ‘Onze software-tak’, vertelt Ruben. ‘Dat is waar ik erg enthousiast van word. We bieden een gebruiksvriendelijke managementtool voor social media, Fellow genaamd. Met deze dienstverlening trekken we vooral de aandacht van partijen in en rondom de Randstad. Dit zijn bedrijven die vaak groot genoeg zijn om over een eigen marketeer te beschikken. Wat wij doen is de juiste tools aanreiken, om te zorgen dat zij zélf aan de slag kunnen met sociale media. Belangrijk, want sociale media zijn onmisbaar in deze tijden, aangezien (bijna) iedereen online is. Met behulp van de software maken wij inzichtelijk wat wél en niet werkt en bouw je zelf verder aan je eigen sociale mediastrategie.’
‘Een goede aanvulling daarop is – bijvoorbeeld – de koppeling met AI. Bedrijven voelen steeds vaker de behoefte om “slimmer” te werken. Er kan een tekst voor hen worden geschreven met een specifieke tone of voice en hiervoor zijn er verschillende mogelijkheden. Wij werken ook met een koppeling met Canva, waardoor je vrij gemakkelijk zelf je eigen post kunt ontwerpen en waarmee je foto’s kunt bewerken. Op die manier heb je het ontwerp en de tekst van je post al gedekt.’
Per januari 2025 is het bedrijf van Ruben en Roald officieel tweeledig. ‘Dan hebben we Social Road, waar Roald zich richt op het bieden van creatieve oplossingen en het volledig ontzorgen bij vraagstukken. Daarnaast is er Fellow, waar Ruben zich focust op het aanreiken van slimme tools en strategieën, zodat teams zelf aan de slag kunnen. Als ik denk aan het droomscenario, is dat het: twee sterke bedrijven die elkaar aanvullen en samen meetbaar bijdragen aan online succes. Blijven leren, ontwikkelen en impact maken; dát is waar we voor staan!’