fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Nog sterker in het Groene Hart

Bij Infozuil Nederland mag de vlag uit. Onlangs wonnen zij een aanbesteding van de gemeente Vijfheerenlanden. Dit houdt in dat zij de komende jaren de plaatsen Meerkerk en Leerdam mogen voorzien van hun opvallende ledreclameschermen. In Vianen, waar al drie schermen van Infozuil staan, wordt er nog één extra geplaatst bij de entree van de nieuwe wijk Hoef en Haag. ‘Daarmee zijn we nog sterker vertegenwoordigd in het Groene Hart.’ 

Dirk en Ingrid Slager hebben veel energie gestoken in het schrijven van de aanbesteding voor de gemeente Vijfheerenlanden. ‘Onze kracht ligt bij de lokale betrokkenheid. Om die betrokkenheid te behouden willen we graag groeien vanuit de kern. De afgelopen jaren zijn we vanaf Woerden uitgebreid naar plaatsen als Harmelen, Linschoten, Montfoort, Mijdrecht, Oudewater en onlangs ook Bodegraven, Reeuwijk en Uithoorn. De gemeente Vijfheerenlanden is daar een prachtige aanvulling op, we zijn erg blij dat de gemeente voor ons heeft gekozen’, vertelt Ingrid trots. 

Infozuil Nederland plaatst niet zomaar standaard ledschermen. Per locatie wordt nauwkeurig nagedacht over welke afmeting en vormgeving past binnen het straatbeeld. Ook wordt bij ontwerp en plaatsing rekening gehouden met de natuurlijk omgeving. ‘Als een scherm in een groene omgeving wordt geplaatst, dan houden we rekening met de biodiversiteit rond het scherm’, legt Dirk uit. Het op maat kunnen vormgeven van de ledschermen is volgens de twee ondernemers één van hun grootste krachten. ‘We ontwerpen en produceren de schermen in eigen beheer. Daardoor kunnen we goed inspelen op de wensen van de gemeente. Omdat we alle onderdelen op voorraad hebben, kunnen we snel schakelen als zich onverhoopt een mankement voordoet.’

Maatwerk
Als de schermen in opdracht van de gemeente zijn geplaatst, is het vervolgens aan de lokale ondernemers om te schitteren op de digitale schermen. Voor Ingrid en Dirk is het belangrijk dat ook kleine ondernemers de kans krijgen zich hierop te presenteren. ‘Niet iedereen heeft een budget voor grote contracten, daarom bieden wij ook kortdurende contracten aan. In ons team hebben we accountmanagers voor de verschillende regio’s, die precies weten wat er speelt in de regio en wat voor de lokale ondernemers belangrijk is. Gaat het morgen sneeuwen? Dan kan de modewinkel presenteren dat de winterjassen in de aanbieding zijn. Schijnt de zon? Een mooi moment voor de lokale opticiën om zijn zonnebrillen te laten zien. We kunnen snel schakelen tussen de sales, vormgeving en techniek, zodat de advertenties de volgende dag al zichtbaar kunnen zijn.’

Door de kortdurende contracten met laagdrempelige tarieven kunnen ondernemers volgens Ingrid ook gemakkelijk kiezen voor herhaling van de boodschap. Want daar ligt de kracht van buitenreclame, vertelt ze. ‘Iemand die van en naar het werk gaat, komt iedere dag langs het scherm en ziet de reclame voorbijkomen, en diegene die daarachter rijdt ook. Door herhaling blijft een bedrijfsnaam hangen bij de consument. Ze hebben het product misschien niet direct nodig, maar als ze het later wel nodig hebben dan denken ze toch automatisch aan de ondernemer die ze zagen op het scherm.’

Touchscreen
Infozuil Nederland heeft in de afgelopen tien jaar haar succes bewezen met de digitale reclameborden op drukbezochte plekken in een stad of dorp. Maar steeds vaker plaatsen ze ook een Infozuil Touch op locaties als pretparken, VVV-kantoren en culturele instellingen. ‘Op de Infozuil Touch kunnen bezoekers navigeren op een website die op de zuil staat.  Zo kunnen bezoekers van een VVV-kantoor fietsroutes bekijken of klanten van een autobedrijf navigeren door het actuele aanbod’, legt Dirk uit. Binnenkort wordt de eerste Infozuil Touch Outdoor geplaatst – uiteraard geheel hufterproof, op het Raadhuisplein in Bodegraven. ‘De gemeente Bodegraven-Reeuwijk wil het toerisme naar een hoger level brengen, de Infozuil Touch is daar onderdeel van. Toeristen kunnen daarop informatie als fietsroutes, restaurants en musea bekijken. Eigenlijk zit het tussen een smartphone en de ouderwetse stadskaart in.’

Dirk en Ingrid vinden het mooi om op deze manier hun aanbod uit te breiden. Dirk probeert het liefst alle nieuwe digitale mogelijkheden die op de markt komen uit. ‘Ik schaf van alles aan’, vertelt hij lachend. ‘Soms wordt iets een succes, soms verdwijnt het in de container.’ Ingrid kijkt wat vaker de kat uit de boom. ‘Bij mij moet het altijd even landen, ik moet er de potentie van inzien. Maar als ik er in geloof dan ga ik er vol voor en moet het beslist een succes worden. Het belangrijkste vinden we dat wij met ons aanbod betrokken blijven bij de lokale ondernemers en dicht bij onszelf blijven. Dat zijn de twee voorwaarden voor ons succes!’

InterviewOntwikkelingenCommunicatie & MediaMarketingLekstroomLopikerwaardWoerden