fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

‘Wij zijn de grafische hulpverlener als jij het niet meer weet’

Vakmanschap kan ook anno 2024 nog het verschil maken in de printwereld. Bizzprint is daarvan het bewijs. Omringd door grote online partijen weet het Amersfoortse bedrijf van Egge Lenstra zich als “de grafische hulpverlener” te onderscheiden met vakkennis over drukwerk, papier en visuele communicatie, óók als het om “old school”-technieken gaat.

Egge Lenstra is een vakidioot in de positieve zin van het woord. Zelfs op vakantie staat zijn antenne voor nieuwe kennis en ideeën voor zijn klanten aan. Die van zijn collega’s trouwens ook. ‘Laatst stuitte onze projectbegeleider Marco tijdens een vakantietrip op van karton gemaakte afvalbakken. Leuk, dacht hij, daar kan je van alles mee. En inderdaad: wij hebben ze ook gemaakt, met bedrukking voor een event. Werkte hartstikke goed.’

Het team van Bizzprint is altijd scherp: wat gebeurt er in de techniek, wat zijn nieuwe mogelijkheden? Tegelijkertijd beschikken deze grafische specialisten over veel kennis en vaardigheden uit de tijden dat drukwerk nog een ambacht was. Vakmanschap dus!

Kwaliteit

En dat is juist in deze tijd een belangrijke kracht, zo ervaart Egge. ‘De grote online partijen in de druk- en printwereld zijn gericht op veel voor weinig. Ze werken zo efficiënt mogelijk, tegen lage kosten. In productieomgevingen wordt vakmanschap daardoor steeds schaarser. Terwijl bijvoorbeeld kennis van papier zo belangrijk is. Welk papier zet je op welk moment in? Waarom is dat belangrijk? Als die kennis minder aanwezig is, zie je dat uiteindelijk terug in de kwaliteit van het product.’

Bizzprint koestert haar vakmanschap. Natuurlijk gaan ook bij dit bedrijf steeds meer productieprocessen geautomatiseerd. ‘Maar het is net als met AI: het zijn hulpmiddelen waarmee je dingen sneller kunt doen’, zegt Egge. ‘Degene die aan de knoppen draait maakt wel het verschil. Je moet begrijpen hoe het proces van die machines in elkaar zit. En je moet weten wat je moet doen om het goede product eruit te krijgen.’

Printmanagement

Het belang van goed advies groeit, merkt Egge. ‘Wij helpen de klant om de juiste keuzes te maken voor bijvoorbeeld materiaal, papiersoort en formaat. Daarna regelen we alles. Printmanagement, noemen we dat. Wij hebben geen traditionele offsetpersen staan. Toch leveren we ook veel offset-drukwerk. We hebben de kennis en weten precies bij welke partijen we moeten zijn voor de productie. In combinatie met onze eigen print & sign-productie maakt dat het plaatje compleet. Bovendien zijn we bereikbaar en reageren we vlot. Gewoon mouwen opstropen en aan de gang. Dat blijkt vreemd genoeg een USP op zich te worden.’

Al twintig jaar waarderen klanten het vakmanschap van Bizzprint. Egge: ‘Wij zijn hun grafische hulpverlener. Heb je een event? Een nieuw pand? Een mailing? We helpen graag met visuele communicatie in gedrukte of geprinte vorm. Bel ons vooral als je het niet weet. Dan wordt het voor ons leuk, want dan kunnen we het verschil maken.’

 

www.bizzprint.nl

OntwikkelingenCommunicatie & MediaDrukkerijEemvallei