fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Goedsign Bedrijfskleding is een hit

Goedsign reclame is de specialist in maatwerk signing, en sinds geruime tijd verzorgt het bedrijf ook álles op het gebied van bedrijfskleding. Eigenaar Daan Tennekes wilde zich beheerst toeleggen op de nieuwe dienstverlening, tot zich anderhalf jaar geleden een kans van formaat voordeed. Met als gevolg? Een flinke uitbreiding en gloednieuwe showroom.

Goedsign reclame kennen we uiteraard van hun maatwerk signing: van autobelettering tot het bekleden van de gevel, maar ook het verzorgen van een complete bedrijfsrestyling. Nu doet het reclamebureau ook bedrijfskleding. De vraag daarnaar was al langere tijd groot, maar eigenaar Daan Tennekes hapte niet meteen. ‘Wij zijn reclamemensen, we zijn goed in het uitdragen van een boodschap, en de signing uiteraard. Kleding was nieuw voor ons, en wie een bedrijf start moet wél weten waar hij het over heeft.’ Het streven naar kwaliteit, ook in de vorm van uitgebreide service, is waar Goedsign stevig aan vasthoudt. Misschien nu wel meer dan ooit. ‘Zeker in een tijd van internetshoppen en prijsvergelijkingen’, vertelt Daan. ‘We merken dat mensen daar een beetje van aan het bekomen zijn, dus dat ze niet meer per se op zoek zijn naar de goedkoopste, want dat kan ten koste gaan van de kwaliteit. De goedkoopste hebben wij ook nooit geprobeerd te zijn; onze producten moeten goed zijn.’

In een stroomversnelling

Vandaar dat Daan de nieuwe dienstverlening bepaald niet lichtjes opnam. ‘We zijn drie jaar geleden begonnen met langzaam opbouwen. Met het zoeken naar de juiste mensen en juiste leveranciers en het versterken van ons team. Mijn financiële rechterhand, Saskia, vond het een leuke uitbreiding van haar activiteiten om zich daarin te verdiepen. Dus zij heeft een groot deel van de oriëntatie op zich genomen. Pas toen zich anderhalf jaar geleden een grote kans voordeed raakte Goedsign bedrijfskleding, ons nieuwe bedrijf, in een stroomversnelling. En toen was het tijd om door te pakken.’

Als de kwaliteit maar goed is

Anderhalf jaar geleden kondigde Groenendijk Bedrijfskleding aan niet langer de regionale markt te bedienen. ‘En zij waren natuurlijk de grootste in Woerden. Ik had al banden met Groenendijk, we deden zaken, dus ik besloot te bellen met de vraag: “Is het een idee als wij de regionale markt gaan bedienen met – uiteraard – de producten die de klant gewend is?” Groenendijk had geen bezwaar, mits de kwaliteit maar goed was. We zochten contact met Power Workwear, een bekende inkoper en exclusieve leverancier van favoriete Deense merken zoals Engel Workwear en Nimbus. Het leuke was dat zij ook contact zochten met ons. Er zijn zoveel bedrijven in Woerden die fan zijn van de merken; het is toch zonde als die bedrijfskleding niet langer beschikbaar is, door het wegvallen van de tussenpersoon? Zo gebeurde het dat Groenendijk zelfs regionale klanten ging doorverwijzen naar ons, als daar vraag naar was.’

‘Dat is ook een vorm van kwaliteit: eerlijk zijn’

De showroom moet anders

Al snel mocht Goedsign bedrijfskleding meer bedrijven aan kleding helpen, had het bedrijf meer medewerkers nodig en groeide het uit zijn jasje. ‘Onze bestaande showroom werd te klein. Ik liep naar binnen, en ik dacht: nee! Ik vind het gewoon niet meer mooi. Het moet anders. We hadden het geluk dat onze buurman kantoorruimte vrij had, en bereid was wat van zijn ruimte af te staan. Binnen een week was de deal rond. Vervolgens hebben we de muur doorgebroken en konden we flink uitbreiden. Het mooie van de verbouwing is dat bezoekers bij binnenkomst nu meteen de showroom zien. Dat is hartstikke handig, want tachtig procent van onze bezoekers komt nog steeds voor signing of bedrijfsreclame. Nu zien ze dat wij ook bedrijfskleding doen.’

Dat is al jaren de insteek

Goedsign kiest bewust voor een grote showroom. Heel anders dan met online verkoop. ‘We willen dat mensen de producten kunnen zien en voelen. Comfort is een essentiële aanvulling ten gunste van je personeel, dus de kleding moet goed zijn. We houden vast aan het bieden van service en kwaliteit, dat is al jaren de insteek, ook wat reclame-advies betreft. Iets moet goed zijn, en soms resulteert dat in een totaal ander advies, dan de opdrachtgever verwacht. Dat is ook een vorm van kwaliteit: eerlijk zijn.’

Klantgericht denken moet je liggen 

Klantgericht denken moet je liggen. Daan is zelf van de school “gewoon doen”, net als zijn team. Vaste klanten weten dat, en vinden die manier van werken prettig. ‘Laat ons maar doen waar we voor zijn, en volgens onze eigen stijl.’ En dat betekent? ‘Vragen invullen in plaats van stellen’, vertelt Daan. ‘En hoe mooi is het als we een klant een nog completer pakket aan diensten kunnen bieden, zoals nu ook met de bedrijfskleding.’

Met Goedsign bedrijfskleding wordt dezelfde insteek gehanteerd. ‘Onze showroom is dagelijks geopend, je kunt gewoon naar binnen lopen en je krijgt eerlijk advies. We hebben een uitgebreid assortiment aan werkkleding en promotionele kleding en natuurlijk ook schoenen en overige items zoals beschermmiddelen. Het bedrukken in huisstijl is uiteraard geen probleem, gezien onze ervaring met huisstijlen en reclame. Daarin kan Goedsign bedrijfskleding gebruik maken van de expertise die Goedsign reclame heeft opgebouwd.’

www.goedsign.com

OntwikkelingenCommunicatie & MediaSigningWoerden